Az, hogy a vásárlói döntéshozatalban fontos szerepet játszik a termékek csomagolása, nem kérdés. Ma már nem kell hosszasan magyarázni, hogy a csomagolás nem pusztán a termék védelméért van, hanem hatékony marketingeszköz is lehet. Olyan felület, amit jól és okosan használva vonzóvá tehetjük a termékünket, növelve ezzel az eladásokat. A valóság mégis az, hogy rengeteg koncepció és tudatos tervezés nélküli csomagolást látunk a boltok polcain. Persze élénk színekben és merész formatervekben nincs hiány, mert a cél kitűnni a tömegből. Csakhogy önmagában az, hogy egy csomagolás vonzza a tekintetet, még nem elég. Egy jól megtervezett csomagolás nem (csak) a figyelmet kelti fel, hanem valóban segíti az eladást. A csomagolástervezés, vagyis a színek, grafikák, formák és anyagok tudatos és szakszerű megválasztása mind hozzájárul ahhoz, hogy a termék ne csak felkeltse a figyelmet, hanem bizalmat is ébresszen arra nézve, hogy a külcsín értékes tartalmat rejt.
A csomagolástervezés célja tehát az, hogy hitelesen megjelenítse a márkát és annak értékeit. Egy jól megtervezett csomagolás nemcsak a szemnek kedves, hanem tükrözi és képviseli azt, amiért a márka vagy termék létrejött. Valamilyen módon üzenetet közvetít, és pozicionálja is a terméket a piacon. A csomagolás akár érzelmi kapcsolatot is teremthet a vásárlóval abban az esetben, ha a forma hitelesen és harmonikusan képviseli a tartalmat. A környezetbarátság üzenete, az újrahasznosítható csomagolás például azt az érzetet kelti a fogyasztóban, hogy ő is hozzájárul a Föld egészségéhez. Azonban ezt sem érdemes tolakodóan megjeleníteni, esetleg úgy hogy közben ne maradjon hely egyéb hasznos vagy alapvető információknak.
A kreatív design, a kellemes tapintású anyagok és a vizuális elemek mind hozzájárulnak ahhoz, hogy a vásárló hajlandó legyen éppen azt a terméket megvásárolni, amit kínálunk. Ugyanakkor látható, hogy tudatosság és szakértelem nélkül könnyű hibázni ezen a területen. Jobb, ha szakemberre bízzuk a csomagolástervezést.
A 2000-es évek környékén azt állították, hogy az emberi tudás évente megduplázódik. Ennek bizonyítékai a Google által létrehozott különböző mesterséges intelligenciákon alapuló programok, amelyek segítségével . . .